Punca dan Cara Atasi Masalah Lemah Tubuh Sebelah Kiri

Ia berlaku dengan tiba-tiba. Tiba-tiba jari atau badan sebelah kiri seolah-olah tidak berfungsi atau sukar untuk digerakkan. Biasanyanya ia dikaitkan dengan serangan stroke. Namun, terdapat juga sebab lain masalah ini terjadi. Penting untuk ketahui punca dan cara atasi masalah lemah tubuh sebelah kiri agar rawatan dapat diambil dengan segera untuk elakkan tahap kesihatan bertambah teruk.

Punca-punca Lemah Badan Sebelah Kiri

  • Kejang
  • Jangkitan pada otak
  • Kanser otak
  • Migrain atau Vertigo
  • Masalah saraf
  • Gangguan psikitrik

Bagaimana Stroke Terjadi?

Stroke terjadi apabila aliran darah ke otak berhenti dengan tiba-tiba. Apabila darah tidak dialirkan ke otak, maka oksigen juga tidak akan sampai ke saluran otak dan akan membuatkan stroke berlaku. Sel otak akan mati secara perlahan-lahan.

2 Jenis Stroke

Terdapat 2 jenis stroke iaitu stroke iskemik dan juga stroke pendarahan. Stroke iskemik terjadi apabila pembuluh darah ke otak tersumbat. Manakala stroke pendarahan terjadi apabila pembuluh darah ke otak pecah. Dan kedua-dua stroke ini berbeza dengan mini stroke. Ia terjadi hanya sementara dan tidak menyebabkan kematian sel otak. Tetapi melibatkan gejala atau tanda-tanda stroke hanya berlaku dalam tempoh 24 jam sahaja.

Gejala Stroke

Antara gejala stroke yang lain ialah;

  • Rasa lemah, kebas pada sebelah tubuh dan wajah dengan tiba-tiba
  • Rasa keliru, gangguan percakapan dan sukar untuk memahami
  • Gangguan penglihatan
  • Sakit kepala yang serius
  • Cara Elakkan Stroke Berulang
  • Berhenti merokok atau minum alkohol
  • Kawal tekanan darah tinggi
  • Kawal tahap gula dalam darah
  • Kawal kolestrol dalam badan
  • Makan makanan yang seimbang
  • Bersenam
  • Menjaga berat badan yang ideal
  • Elak stress

Rawatan

Jika berlaku stroke atau gejala stroke, sebaiknya terus bawa pesakit ke hospital untuk dapatkan rawatan lanjut supaya ia tidak berlarutan.

Jom kita ikuti pengalaman Ibu Puan Abidatul Semakin Sihat Selepas Amalkan Vivix Shaklee

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3
TESTIMONI 8 : A’BIDATUL MU’TADILLAH MOTOLANI

[KESIHATAN IBU SEMAKIN MENINGKAT SELEPAS AMALKAN VIVIX SHAKLEE]

Pada 1 September 2016 kami sekeluarga dilanda kebimbangan apa bila mak saya tidak sihat. Mak tiba-tiba jadi lemah sebelah badan sebelah kiri.

Berjalan pun seret kakinya. Hati mana yang tak risau. Macam-macam benda difikirkan.Pada keesokan hari adik bawa mak jumpa doktor. Alhamdulillah tidak serius. Mula-mulanya mak ada bagi tahu jari manis sebelah kirinya tak boleh dibengkok. Ingat biasa-biasa je lah.

Rupanya dia melibatkan sarafnya melekat. Bila dah jumpa doktor jadi kita tahulah kan apa sebabnySaya yang duduk di Gopeng ni bergegas pergi branch Ipoh pergi beli sebotol Vivix. Tak fikir lain dah. Nak mak sihat. Terus hantar kat mak.

Disamping itu kami hantar mak berurut 3 hari berturut -turut untuk membetulkan urat-urat yang bermasalah.Alhamdulillah selepas 2 minggu mak dah nampak cergas. Muka yang sebelum ni nampak mcm turun pipinya dah kembali asal balik dan yang seronok nya mak dapat pergi berjalan-jalan ke Pulau Pinang. Selepas kejadian tu saya usaha untuk bagi mak konsisten minum Vivix.

Alhamdulillah hari ini jari mak dah boleh lipat sepenuhnya tanpa sebarang pembedahan dan cucuk seperti yang disarankan doktor.Hari ini mak punya muka merah pink je,ceria dan cergas. Mak ni pantang sihat suka lah dia berkemas di tepi rumah sambil membelai pokok-pokok bunganya.Terima kasih Vivix, terima kasih Shaklee. Alhamdulillah.

Alhamdulillah. Tak sanggup rasanya untuk lihat mak ayah sakit kan. Masa mereka masih ada, berbaktilah sehabis baik. Vivix bukan untuk stroke sahaja, malah ia untuk kesihatan yang menyeluruh. Untuk sakit sendi, sakit lutut, kolestrol dalam darah, darah tinggi, diabetis insyaallah anda boleh ambik vivix.

Untuk dapatkan vivix, anda boleh hubungi saya sekarang ditalian 016-4225314. Saya akan guide anda cara pengambilan vivix yang paling berkesan!

Nida (KN)

Whatsapp: 016-4225314

 

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge